2016. december 26., hétfő

Könyveim Book Tag

Kellemes Karácsonyt Mindenkinek!

Mivel msotanság csak olyan könyveket olvastam, amik annyira nem nyerték el a tetszésemet, ifjú magyar vizslátok és a fogyatékos futárnak köszönhetően pedig a karácsonyi ajándékom még nem teljes, szóval még egy Karácsonyi bejegyzést vagy egy értékelést sem tudok hozni. Sok választásom nem maradt, az utolsó tag-es tartozásomra így lett idő (mert már megint beteg vagyok, Viki szerint horrorba illő hangom van, Etta-t pedig később mutatnám be nektek). Ez pedig nem más, mint a Könyveim Book Tag!





1. A legrégebbi könyv a gyűjteményedben 

Pár hete átmentem nagyihoz szelektálni a könyveket és egy pár kinccsel tértem haza. Köztük volt egy 1912-es kiadású könyv is, ez emlékeim szerint újságoknak a gyűjteménye. Hibátlan állapotú, ahogy a többi is. Hoztam még haza 1915, 1918, 1920-on valahányas, illetve kettő vagy három 1940-es kiadású könyvet. Tegyük hozzá, hogy ezek mind a két nagy háborúhoz kapcsolódnak, kivéve a '12-es, mert azt már nem tudom.


2. A legújabb könyv a gyűjteményedben

Ez pont az a könyv, amiről csak a Pannika, féléves magyar vizslánk tudna beszámolni, ugyanis ő olvasta el teljesen. Ez nem más, mint Sarah J. Maas: Queen of Shadows - Árnyak királynője. Jhaaa... Panni is nagy Sarah J. Maas rajongó. Bár ne az lenne. Most lenne könyvem.


3. Egy olcsó könyv

Hm. 600 forintért vettem három könyvet, amikor a legutóbb a Szabó Ervin árulta a könyveit. Colleen McCullough: Tövismadarak már megvolt nekünk, de egy vékonyabb kiadásban. És ez szebb. És amikor először jártam a Szabó Ervinben, akkor ez volt az első könyv, ami a szemem elé került és beleszerettem. Aztán, Robin Hobb: A végzet hajója MÁSODIK kötete, hogy megint ilyen ügyes voltam. A harmadik könyv pedig J. R. Ward : Irigység, ami hibátlan állapotú. Már csak a ragacsokat kell leszedni róluk.


4. Egy drága könyv
Jelenleg két könyv áll az első helyen, két különböző ok miatt. Cassandra Clare: Lady Midnight és V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic nagyjából egy árban vannak, ám míg Cassie könyve a szállítási költségek miatt kerültek ilyen sokba, addig Schwab könyve alapjáraton ilyen drága volt. És, valószínűleg a Lord Shadows is meg lesz rendelve, amely a Lady Midnight folytatása. Meglátjuk még.


5. Egy könyv, aminek férfi a főszereplője

Krencz Nóra: Megszámlálhatatlan - A kezdet. Ha jól emlékszem, legutóbbi férfi szemszögű olvasmányom ez volt.


6. Egy könyv, aminek nő a főszereplője

Sara Raasch: Hó, mint hamu. Jó, jó, csak kicsit jobbat vártam. Báár... Theron. 💙💙


7. Egy könyv, amit gyorsan befejeztél

Ez legutóbb az Edenbrooke volt Julianne Donaldson-tól. Kevesebb, mint 48 óra alatt olvastam el, iskola mellett, ami nálam szeptember óta nagy szó. 


8. Egy könyv, amit sokáig olvastál

Szégyen-gyalázat, de a Passengers-t Alexanda Bracken-től még mindig olvasom, holott azt júniusban kezdtem el. Ezt idén már nem is fogom befejezni, hisz itt van még a These Broken Stars is, amit olvasnom kell, aztán még Az Ékkőn is túl kell jutnom, és max csak ez után folytatom a Passengers-t. Pedig most már kezd beindulni a történet és már sírok érte, hogy én azt akarom olvasni.


9. Egy könyv, aminek pocsék a borítója

A Méregtannak Maria V. Snyder-től szerintem borzalmas borítója van, kár, hogy nem sikerült megegyezni az eredeti borítóban. Hálistennek én beszél angol, így nem maradok ki ebből a remek történetből. Oké, ezzel a borítóval még mindig csodás és nem lehet megunni.


10. Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója


Most mondhatnám újra a Poison Study-t Maria V Snyder-től, vagy akár a Passengers-t Alexandra Bracken-től, de inkább másik két angolt, és nehogy csak azt éreztessem, hogy csak az angolok számítanak, kettő magyart is mondok. Sarah J. Maas: Heir of Fire UK kiadású borítója ugyan nem sokban különbözik az eredetitől, csupán attól, hogy fehér, nekem sokkal jobban tetszik és imádom. Habár nem szeretem a filmes kiadásokat, Cecelia Ahern könyve, a Love, Rosie (leánykori nevén: Where the Rainbow Ends) Lily Collins-os és Sam Claflin-es borítója sikításra késztetni piciny szívemet. Victoria Aveyard-nak eddig két kötete jelent meg itthon, a harmadik nemsokára jön, de mindegyik GYÖ.NYÖ.RŰ. Pont, ahogy szeretem. Naomi Novik-től négy regény van meg eddig, és még egy csak egyet olvastam, és annak a borítójával is úgy vagyok, hogy nem tudom, melyik a szebb. A Rengeteg eredeti borítója nagyon figyelemfelkeltő, harsány a magyaréhoz képest, amely nem csak a cselekményt, de még a benne lévő érzéseket is sejteti. Egyszer kéne egy olyan napot tartanom, hogy kirakom a polcomra a kedvenc borítóimat, és órákon keresztül csak csorgatom a nyálam.


11. Egy magyar könyv

J. Goldenlane: Napnak fénye, mert imádtam és imádom és imádni is fogom a Holdnak árnyékát.


12. Egy nemzetközi könyv

Legyen Sabaa Tahir: An Ember in the Ashes.


13. Egy vékony könyv

A Magnus Bane kötetek.


14. Egy vastag könyv
Diana Gabaldon: Outlander - Az utazó. Nem elég, hogy csak két kötetbe fért be, de még az 1100 oldalt is meghaladja.


15. Egy irodalmi mű (fiction)

Jane Austen: Büszkeség és balítélet. Még mindig nem kezdtem el.


16. Egy nem irodalmi mű (non-fiction)
6 szótár (ebből 1 japán, 2 francia és 3 angol), szakácskönyvek, turisztikai könyvek (3 japán, 2 kínai, 1 francia és 1 spanyol), Szimbólumok lexikona, meg az egyebek. Ez így a komplett felsősorom az egyik könyvespolcomnál. Meg itt van még a Biblia és az Énekes könyv is, amit még gimiben kaptam barátnőmtől.


17. Egy nagyon-nagyon romantikus könyv

Jane Austen: Büszkeség és balítélet; Meggyőző érvek; Értelem és érzelem, Charlotte Bronte: Jane Eyre, Emily Bronte: Üvöltő szelek. Meg még egy pár másik. Akad néhány. hM.


18. Egy izgalmas akció, vagy krimi

Agatha Christie: Tíz kicsi néger. Még mindig ez az a krimi, ami a legjobban megmozgatta az agyamat és aminél a legbüszkébb voltam magamra, hiába nem találtam el a gyilkost, de az elméletem nála igazolódott be és rá gyanakodtam a leginkább, hiába merült fel még 1-2 név,


19. Egy könyv, ami megnevettetett
Sarah MacLean könyvét, A csábítás kilenc szabályát hamarosan újraolvasom, többek között emiatt is, hisz hiába nem vígjáték a könyv, mégis rengetegszer megnevettet.


20. Egy könyv, amin sírtál

Karen Marie Moning: A Felföld ködén túl. A Tündérkrónikák a mai napig a kedvenceim közé tartozik, de ez egyszerűen borzalmas volt. Amennyire vissza tudtam gondolni a Tündérkrónikákra, nagyon helyes sem volt. Fene se tudja már, mi folyik itt. 😭😭

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése