2016. november 19., szombat

Ultimate Book Tag

Sziasztok!

Ezt a tag-et először még akkor készítettem el, mikor még WordPress-en írogattam. Most, hogy Viki kihívott, az Ultimate Book Tag is felkerül különálló bejegyzésben erre a blogra.
A bejegyzés elkészülte után elolvastam az első válaszaimat. Hát őőő... oké. :D Nem mindenben értek egyet a Múlt Noémivel, de hát ő tudja, inkább nem szólok bele. Illetve, történtek kérdés változások is, pár kérdés másképp lett feltéve, más pedig nem is szerepelt korábban. A maradék pedig maradt, csak másképp fogalmazva.






1. Nem szoktál “tengeri beteg” lenni a kocsiban való olvasástól?
Sajnos de. Sem autóban, sem buszon ülve nem tudok olvasni. Viszont, kifejlesztettem egy technikát, aminek köszönhetően olvashatok bármilyen járművön (kivéve vonaton, azon eddig is tudtam, azért azt használom): egy oldal olvasás, utána kinézek az ablakon egy öt perc erejére, majd megint egy oldal és megint ablak. Beválik. Kivéve, amikor nagyon rossz a helyzet, mert akkor inkább alszok.


2. Melyik író stílusa tetszik a legjobban, és miért?
Habár csak egy könyvet olvastam tőle, de J. Goldenlane-t mondanám. Engem egy könyvvel megvett magának, amiben leginkább az írói stílus volt számomra nyerő. Roppant mód beszippant az írása, a lehetetlen helyzetek feszültségét is könnyen tudja orvosolni az odavaló poénnal. 


3. Harry Potter vagy Alkonyat?
Eeegyik sem. Régen szerettem mindkettőt, csak amíg a Twilight-nál csak a negyedik, addig a Harry Potter-nél az utolsó három kötetet nem olvastam. Mindkettőt ugyanannyira szerettem, AMIKOR szerettem őket, de most már egyiket sem. Off: amikor először kitöltöttem ezt a tag-et, akkor a HP-t írtam, amit más szempontból írtam. Most úgy néztem, hogy én magam melyiket szeretem jobban, nem úgy, hogy melyiket tartom jobbnak.


4. Van könyves táskád?
Könyves táska? Múlt héten vásároltam négy könyvet az Alexandrába, akkor kaptam egy mini szatyrot, jelenleg abba csomagolom az aktuális hordozó olvasnivalóm. Vagy ha arra gondol a kérdés, hogy könyv ihlette táska, akkor nincs. Tervezek venni, gondolkozok a RedBubble oldaláról rendelni, mert nagyon sok jót láttam, de amúgy nincsen. És nem is biztos, hogy a közel jövőben lesz. 


5. Meg szoktad szagolni a könyveket?
Yeeepp. Szagolgatom, ölelgetem, simogatom, még az utcán is. A posta előtt, a főút mellett.


6. Melyik könyvedet imádtad, miközben olvastad, de aztán rájöttél, hogy mégsem annyira jó?
He, Twilight. Ez volt az egyetlen olyan sorozat, amit régen olvastam, és imádtam, most meg rájöttem, hogy nagyon rossz egy sorozat, kezdve a vámpírokkal töketlenítésével. 


7. Vannak vicces könyves történeteid gyermekkorodból?
Hát egy szomorú van, meg egy olyan utólag visszagondolva vicces típusú dolog. Méghozzá az, amit mindig is meséltem: amikor is eltávolodtam az olvasástól, majd unokatesóm kölcsönadta az ő Laura és Aventerra titkai példányát, amit két évbe telt elolvasnom és a napi fél oldal után elolvastam 24 óra alatt olyan 300 oldalt és csütörtökön éppen dolgozó anyámat hívtam fel, hogy ugye mi is megvesszük a sorozatot. LET'S MOVE ON!


8. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?
Pff. A Bane krónikák a legvékonyabbak, nem tudom, melyik a legvékonyabb. Átlagosan 56 oldal egy ilyen vékonyka kis novella, lehet, a legvékonyabb 52 oldal. 


9. Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?
Van három esélyes könyvem. Ééés a moly.hu szerint köztük volt. :D 1144 oldallal Diana Gabaldon sorozatának harmadik része nyerte meg ezt a címet, Az utazás. Még a másodikat sem olvastam, de nagyon jó lenne már. Idén már nem fogom elolvasni, viszont a jövő évi TBR listámon biztos helye van.


10. Olyan jól írsz, mint ahogy olvasol?
Jó lenne. Már régóta nem írogattam, már nincsenek azok az órák sajnos, amiken halálra untam magam és adott ihletet az íráshoz. 


11. Mikor kezdtél el olvasni?
Állítólag nem sokkal azután, hogy elkezdtem beszélni, már olvasni is tanultam. Szóval nem tudom. Az tuti, hogy még első előtt.


12. Melyik a kedvenc tantárgyad az iskolában?
A gimiben a töri és az idegen nyelv (angol és francia) voltak. Jelenleg igazából mind. Leszámítva a marketinget és a a turisztikai földrajzot. 


13. Képzeld el, hogy kapsz egy könyvet ajándékba, de te utálod. Mit teszel?
Egy ideig tartogatom, majd eladom. Amiből másik könyvet veszek. De most komolyan. Tudom, hogy a gesztus a lényeg és ezért illik megtartani az ajándékot, de amikor kevés helyed van, minden négyzetmilliméter számít. Nekem is volt egy nagy takarításom és a kedvenc borítós könyveket is kipakoltam eladásra.


14. Melyek Az éhezők viadalához és a Harry Potterhez hasonló könyvek?
Battle Royale. Még akkor is, ha Az éhezők viadala hasonlít a Battle Royale-ra, mivel az az eredeti. Ami pedig a Harry Potter-hez, az nekem A varázslók Lev Grossman-tól. Bár az inkább Harry Potter x Narnia krónikák cross over. Más nekem hirtelen nem jut eszembe. 


15. Milyen rossz szokásod van, miközben blogolsz?
A folyamatos elkalandozás. Most is, ahogy ezt írom, a blog lapja elfoglalja a képernyő felét, a másik felében pedig a TheVR-os srácok épp befejezik a Watch Dogs 2-t a YouTube-on. És ezt mindig eljátszom. Az előbb Hollywood Newsagency meg GameDay Iroda ment, meg más TheVR videó.


16. Vámpírok vagy tündérek?
Ha vérszomjasak, akkor tündérek. Amúgy egyik sem. 


17. Alakváltók vagy angyalok?
Angyalok, mert nekik vannak szárnyaik és tudnak repülni.


18. Szellemek vagy vérfarkasok?
Szellemek. Utálom a vérfarkasokat. A Shiver-t is elkezdtem, de annyira hidegen hagynak szegény félállatkák, hogy inkább odaadtam osztálytársamnak. 


19. Zombik vagy vámpírok?

Zombik. Azokat könnyebb gyilkolászni.


20. Szerelmi háromszög vagy tiltott szerelem?
Egyikért sem rajongok túlzottan, de a tiltott szerelmet legalább jobban szeretem. Ott legalább van egy olyan történet, hogy mégis hogy találnak egymásra. A szerelmi háromszögnél meg tök nyilvánvaló a választott fél. 


21. Teljesen romantikus könyvek, vagy akciódús könyvek szerelmi szállal?
hah! Akciódús szerelmi szállal. Még akkor is, ha csak a mellékszereplőnek a mellékszála az. 

Most pedig, újfent elmerülök a RedBubble és a BookDepository oldalán, csakhogy sírhassak egy jót, amiért nem vehetem meg őket. Még. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése