2016. március 4., péntek

Össze nem illő dolgok Book Tag

Sziasztok!

Klodette megjelölt egy igen érdekes tag-ben, ami tényleg igényli a korábbi olvasásaimra a visszaemlékezést. Már pár napja megkaptam ezt a tag-et, de mostanság túl sok Grimm-et nézek. Rájöttem, hogy a Grimm túlságosan káros a lelki világomra. És nem a szörnyek végett, azt Yarni gondozza. 
Nem is húzom tovább az időt, inkább kitöltöm az Össze nem illő dolgok Book Tag-et. :)



1. Egy különös párosítás, akiket valamiért szeretsz (akár más könyvekből)

Öhm, az az igazság, hogy egy párosítást sem tartok különösnek, hisz a két szerelmes vagy hasonlít egymásra, hogy egymásra találjon, vagy pedig Rómeó és Júlia effektus. A crossover-kért meg alapból nem rajongok, de különös párosításnak ezt tartom relevánsnak. Hmmm... talán Angelique az Éjsötét árnyékból és Tániel a Lőpormágus trilógiából. Tániel és Ka-poel az egyik kedvenc könyves párosom, de Angelique-t mindenféleképpen egy olyan férfi mellett akarom elképzelni, aki tisztelné és szeretné őt, aki látná benne az értékeit és megvédené. Az apjától pláne.

2. Egy könyv, amiről nem egyértelműek az érzéseid


Egyrészt van az Iced. Szeretem, mert Tündérkrónikák, és nem szeretem, mert Dani baromi idegesítő hosszú távon. Kat igazi felüdülés volt, holott az ő részei inkább komorak voltak. De Dani kiakasztó volt a nagyképűségével, a rengeteg a haverozásával és az önsajnálatával is. 

Kettős érzelmeim vannak még E. Lockhart könyvével, A hazudósokkal. Imádtam, mert remek története van és eszméletlen jól lett kivitelezve. A benne szereplő meséket különösen élveztem. De az utolsó pár fejezet volt az, amikor eldöntöttem, hogy nem válok meg tőle, de nincs az az isten, hogy én ezt a könyvet még egyszer elolvassam. 

Annak ellenére, hogy ki nem állhatom ezt a trilógiát, meg akarom szerezni mind a hármat eredeti nyelven. Ezekkel a borítókkal. Csak nézzetek rá ezekre, és ti is akarni fogjátok. 
A komplett Pokoli szerkezetek trilógiát sem hagyhatom ki. Sokszor hangoztattam, hogy nem szeretem ezt a trilógiát. Ez hazugság. Szimplán csak nem bírom elviselni a létezését, köszönhetően Tessa Gray-nek. Alapjáraton a történet jó lenne, annak ellenére, hogy lassan indulnak be a dolgok, de ez az egész pokoli szerkezet mizéria, meg hogy a bajba jutott hölgy valójában kicsoda, meg ki kinek az őse, érdekes lenne. De Tessa karaktere nagyon elrontja a dolgokat. Remélem, a tini lányok nem gondolják, hogy ez bármikor megtörténhet. A szerelmi háromszögek sosem végződnek jól a harmadik fél számára.

3. Egy páros, akik szerinted nem illenek össze

Will és Tessa, Jem és Tessa. Mindkettő srác jobbat érdemel.

Anita Blake és Jean-Claude az Anita Blake, a vámpírvadász sorozatból. Mindkettő jó karakter, de sem szexuális, sem pár kapcsolatban nem akarom őket együtt látni. Jean-Claude Anita-nak ugyanolyan, mint Edward. Egyszerűen csak nem passzolnak össze.

Tudom, hogy ők nem jöttek össze, de a szerelmi háromszög ott is megvan. Ez pedig Katniss és Gale. Katniss-nek pont, hogy egy olyan férfi kell, aki lehiggasztja, a lelkét védi meg és nem a testét. Gale ehhez túlságosan erőszakos, mindent erővel akar elintézni. Peeta (akármennyire is nem kedveltem soha) ebből a szempontból a lehető legjobb választás volt Katniss számára.


4. Egy karakter, akinek a helyében egészen más döntéseket hoztál volna

A hazudósokban például Cadance helyett fogtam volna anyám pénzét, és megléptem volna. A többieknek írtam volna egy e-mailt, hogy ezen a számon és azon a címen elérhettek, tartsuk majd a kapcsolatot. 

Jocelyn helyett nem hagytam volna el a fiamat. Ő szülte meg, vállalja is a felelősséget, amit egy újszülöttért kell. Jonathan csak egyfajta példát ismert, ha az anyja is mellette lett volna, valószínűleg nem így alakultak volna a dolgok. 

Yoda és Windu. Már gyerekkorában lefejeztem volna Anakint, elkerülve mindenféle menstruációs hisztijét.

5. Egy könyv, aminek nem kellett volna folytatás


Monica Murphy: One week girlfriend - Heti csaj. Sokkal valóságosabb a történet, ha ezt hagyták volna meg végnek. Egyes emberek szerepe az életünkben nem az, hogy végigkísérje azt, hanem, hogy ha rövid időre, akkor rövid időre kisegítsenek minket, kihúzzanak a gödörből.


6. Egy történet, ami nem a te világod, mégis szereted

Félelem és reszketés Las Vegas-ban. Sem a drogok, sem a gonzó újságírás nem tartozik a komfortzónámhoz. Nehezen is emésztettem, de így egy évvel később elmondhatom, hogy tetszett a könyv és szívesen újraolvasnám valamikor.

7. Egy történet, aminek inkább egy mellékszereplőjéről kellett volna szólnia

Klodette ezen válasza nyomán: nem rajongok már a Harry Potter-ért, az utolsó három kötetet nem is olvastam, de. A négy ház névadójának a történetét még én is szívesen elolvasnám. 

Mentsétek meg Júliát! És tudom, ha a mellékszereplők lennének a fők, akkor megkapnánk a Rómeó és Júliát. Nem egészen. Happy end-del végződne. 

Ez nem pontosan fedi a kérdést, de az Angelfall mellékszereplői igazán kaphatnának egy külön kötetet, hogy ők mégis hogy élték át a dolgokat, hogy szerveződtek össze és mik a terveik.

8. Egy történet legkülönösebb újramesélése
A Winter 2015 novemberében jelent meg Amerikában, ezzel teljesévé téve a sorozatot.
Határozottan a Cinder, The Lunar Chronicles. A Hamupipőke az egyik kedvenc gyerekmesém és a Cinder -szerintem- tökéletes ötvözete a hagyományos mesének és a jövőbeli, disztópikus, sci-fi világának. Féltem, hogy nem fog működni, de imádom. Sajnos az Alexandra nem tervezi kiadni a többi kötetet, mondjuk valaki egy kétértelmű választ kapott. Ha szeretnéd, hogy a többi is megjelenjen hazánkban, kérlek írd alá a petíciót, ami a jobb oldali menüsorban is ki van rakva, és ide kattintva is elérhetitek. Reméljük, a kiadó figyelembe veszi ezt a sok aláírást és kiadja. 

Habár az Eleven testeket még nem olvastam, csak filmben láttam, kétség sem férhet hozzá, hogy ez is egy történet különös újramesélése. Ugyanis ez egy modernkori Rómeó és Júlia. Pontosabban zombiapokalipszis idején játszódó Rómeó és Júlia. Az Eleven testeket úgyis nevezhették volna, hogy R és Juliet - egy zombi és egy zombiirtó lány furcsa szerelmi története. Mondjuk, akkor már a címben lelőtték volna, hogy mi az alap történet.

9. Egy adaptáció, ami nagyon más, mint az eredetije, mégis szereted

A Beavatott második része, a Lázadó. Nem mondom magam nagy rajongójának a filmnek, de a Lázadó még jól sikerült, hiába másítottak meg benne szinte mindent, a szereplők kisebb konfliktusait leszámítva.

10. Egy könyv, hozzá nem illő borítóval

Egy ilyen sem jut most így eszembe...
Háh, igen. :D A borítóknak van egy fajta sablonja, amit ki nem állhatok. Ezekből állítok most össze egy kis listát. 





A Luxen borítóit be sem merem rakni, mert a végén még meglincselnének itt helyben. Ugyanez igaz a Párválasztó trilógiára. 


És ez csak a rövidített verzió.
És, hogy miért nem szeretem ezeket a fajta borítókat? Nézzük csak meg, mondjuk A Felföld ködén túlborítóját. Mire tudtok gondolni a történet alapján? Hmmm. Sztereotip izmos pasi többször megdön... gondoskodik a főhős asszonyságról. Vagy nézzük meg a Heti csajét. A férfi és a nő annyira szerelmes egymásba, hogy még a borítóra készített fotó közben sem tudták békén hagyni egymást. Mit szűrünk le ebből? Ez a pár nagyon szereti egymást. De a történetről mit tudunk meg? Hát azt, hogy összejönnek! Siralmas, hogy sokan nem képesek használni a fantáziájukat és egy történetre reflektáló borítót elkészíteni. (Félreértések elkerülése végett ez nem csak a hazai kiadó sajátossága, például az amerikai borítók sokkal rosszabb állapotokban vannak.)

11. Egy könyv, ami alaposan meglepett

A hazudósok. Jézusom, ez már a harmadik hely... Aki olvasta, az tudja. Aki nem, az most rögtön álljon neki.

Heti csaj, szintén vége. Hát nah. Akkor ismerkedtem a témával és eléggé meglepett a dolog. :D

A Dobszó a ködben is tartogatott meglepetéseket a számomra, ami miatt kedvenc is lett.

Leginkább kis meglepetések értek.

12. Egy könyv, amit félbehagytál, majd mégis befejezted, és tetszett

Amit félbehagytam, az a Szürke ötven árnyalata volt. És nagyon nem tetszett. Christian története érdekel, ezért az egyért TALÁN folytatom, de nem tartok túlságosan valószínűnek. Az élet túl rövid, a várólistám ezzel arányosan túl hosszú. 

A ragyogást is mondhatjuk úgy, hogy félbehagytam, de azt csak azért, mert az itthoni könyvtárból vettem ki, és nem tudtam végigolvasni, mert lejárt. De szerencsére anyu intézkedett és meg tudta hosszabbíttatni, és végig tudtam olvasni. Szóval ez sem volt igazi félbehagyás. De ez tetszett. Meg amúgy is, ha félbehagyok egy könyvet, okkal teszem és nagyon nagy rá az esély, hogy nem is fogom folytatni.

13. Egy könyv, amit nem szerettél, mégis ajánlanád

Harry Potter. Régen, mikor még gyerek voltam, nagyon rajongtam érte, az egyik általános iskolás osztálytársammal minden szünetet azzal töltöttük, hogy kibeszéltük a HP-t és különböző játékokat játszottunk ezzel kapcsolatban. De most már rühellem az egészet, utálom, hagyjanak békén vele. Még is azt mondom, hogy mindenki olvassa el. Az első részét negyedikeseknek kötelezővé tenném. 

Minden népszerű könyv, amit utálok. Valószínűleg velem van a baj, amiért nagyon sok népszerű történetet nem a kukába, hanem a tűzbe dobnék. 


Csücsi, érdekelnének a válaszaid, úgyhogy szeretném, ha kitöltenéd. :)
És még valami.
Jövő héten kedden fog megjelenni Cassandra Clare új trilógiájának az első kötete, a Lady Midnight. Én nem tudom, ki hogy van vele, de én már tűkön ülök, hogy mikor kapom meg. Április nemzeti ünnepe  és a névnapom között kell, hogy kézbesítsék nekem, de már lassan két hete ezen pörgök és folyamatosan lesem az Amazont, hogy mikor jön már el az a nap. Emma és a családja lesz a fókuszban ebben a trilógiában, és nagyon megszerettem őket a Mennyei tűz városa kapcsán. Szeretném már olvasni a történetüket. :( 

5 megjegyzés:

  1. Szia Noémi!:)

    Ez jó gyorsan ment. Hamar kitöltötted. :)

    Tetszettek a válaszaid és jókat nevettem rajtuk, habár nem mindegyikkel értek egyet, de hát ez nem meglepő. Beszéltük már többször, hogy nem lehetnek egyformák az érzésein egy - egy könyv iránt.
    Amikor láttad az Iced-ot rögtön felkiáltottam, hogy ezt nekem is bele kellett volna írnom, mert Danit én is utáltam, pedig a Tündérkrónikákat meg imádom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :D

      HAHAHA!! Tudtam, hogy érdemes veled leállnom beszélgetni. :D Most már nem érzem magam egyedül, amiért nem szeretem Danit. :D Állítólag a Burned-ben visszajönnek Mac-ék, de nagyon sokan utálják ezt a felállást, mert visszafejlődött. Én meg úgy vagyok vele, hogy inkább egy visszafejlődött Mac, mint Dani.
      Nekem is voltak olyan válaszaid, amikkel nem értettem egyet, de ez így van jól. :D Meg így még jobbak azok a pillanatok, amikor találunk egy közöset. :D

      A helyesírás hibákkal meg ne foglalkozz, tudom, hogy igényesen szoktál írni, meg alapból nem szólok ezért senkinek. :) Nem szoktak az ilyenek zavarni. :)

      Törlés
    2. Szia! :)

      Már nagyon jó lenne, hogyha a kiadó végre megjelentetné a Burned-et. Ideje lenne már. A kiadó erre az évre ígérte, de én nagyon nem bízok bennük. :(

      Amúgy valahol azt olvastam, hogy Macből Unseelie hercegnő lesz. :O Szerinted ez igaz lehet? Ja és Dani is vagy az lesz vagy megszállja egy. Arra nem kaptam egyértelmű választ. Pffffff szóval nagyon olvasnám már.

      Te melyikkel nem értettél egyet?
      Kíváncsi vagyok. :)

      Törlés
    3. Szia!

      (HAH! Csak eljutottam, hogy a blogon ne csak háttér munkát végezzek, hanem válaszoljak is. xD)
      Én a Cor Leonis-szal még csak ismerkedek, és nem tartom kizártnak, hogy még év vége előtt megjelentessék. Több, mint két évre eltűntek, megingott a bizalom az irányukba, most pedig teljes gőzzel kell igyekezniük, hogy visszanyerjék az elvesztett bizalmakat. Én adok nekik egy lehetőséget, hátha összekaparják magukat. Ebből a szempontból én a KMK-ban nem tudok bízni. A Boszorkányfutam második része például már lassan egy éve előjegyezhető, nem csak a honlapon, de még a Libriben is. De más ilyen könyvük és egyéb problémáim vannak velük.

      Szerintem GoodReads-en hallottam róla. Dani-ről nem tudtam, annyit tudok, hogy ő idősebb lesz, majdnem 20 a Burned-ben. De ez nem biztos. El tudom képzelni, már csak azért is, mert nem kevés köze van az Unseelie királyhoz.

      Nekem pl. A Végzet Ereklyéinél a Mennyei tűz városa sokkal érdekesebb volt, mint bármelyik történet. Én is lassan haladtam vele, mert... na, unalmasabb volt a megfogalmazás, és inkább az érzelmek kaptak hangsúlyt. :D De ha a teljes cselekményt nézzük, sokkal izgalmasabb, mint bármelyik másik. Mondjuk Edom-ot jobban ki lehetett volna fejteni, hogy mi a helyzet az ottani árnyvadászokkal, mert az nagyon tetszett.

      A másik, hogy Simon szerintem jól döntött. Ő valójában sosem akart vámpír lenni, utálta az egész helyzetet, és csak Clary és Izzy kedvéért viselte el. Káin jelét szerintem ezért sem sírta vissza, mer azzal kvázi halhatatlan volt. Azzal, hogy az lekerült róla, bárki simán véget vethetett volna az életének. Ő sokkal inkább emberibb, mint... vámpírabb.

      Finnick kapcsán sem értek egyet, bár az érzést 100%-osan meg tudom érteni. :D Én is ugyanígy voltam ezzel. :D

      Csók pont jókort nemrég el kezdtem olvasni, de Csipkerózsika karakterét nekem nagyon elrontották. Ha a jelenben játszódnának, még megérteném, de ez a múltban van. Ő volt a kedvenc mesehősöm, a könyv pedig nem adta át, hogy milyen is ő valójában. A madarak nem azért énekeltek vele együtt, mert olyan szép a hangja, hanem a viselkedése és a személyisége végett. Ennek a CsipkeHRózsikának pedig egyik sem volt állatok által elfogadható. Igaz, hogy csak elkezdtem, de ez a könyv nálam már negatív véleménnyel indít.

      Sokakhoz hasonlóan az 50 árnyalatot én sem szeretem, de én konkrétan Ana miatt. Az ő karakterét nem tudom megérteni. A végén is ő erőltette, hogy Christian mutassa meg, amit nem akar megtenni vele, aztán meg neki áll feljebb, hogy mit tett vele. Ennél a pontnál a tűzbe dobta voltam, ha a kályha mellett olvasok. ^^ A könyv szerencséjére nem ott olvastam. Amúgy vannak benne vicces jelenetek, ezt aláírom.

      Öhm, ennyi lenne. :D Azt most mondom, hogy nem állt szándékomban megsérteni téged, csak fura egy stílusom van. :D Pláne, ha valami nem tetszik. Akkor elég vehemens vagyok. :(
      Te melyikekkel nem értettél egyet? :)

      Törlés
  2. Juj, bocsi a sok hibáért.
    Kapkodtam. :(

    VálaszTörlés