2015. december 6., vasárnap

Shadowhunters' World for me | Movie, TV-series

Sziasztok!

Most egy olyan bejegyzést hoztam nektek, amiben az egyik kedvenc világomról beszélek. Oké, többnyire a termékekről fejtem ki a véleményemet. :D Ez pedig az Árnyvadászok világa.

Ha végig szeretnéd olvasni, csak akkor tedd, ha A Végzet Ereklyéi sorozat minimum első három részét olvastad és láttad a filmet.
Előre szóltam. 




Mindenkinek van egy univerzuma, amiért rajong. Vagy A-tól cettig tud mindent a Gyűrűk Uráról, vagy az egyik legjáratosabb a Star Wars világában, illetve a mostanság a filmek terén egyre több embert bevonzó Marvel univerzumát érzi magáénak. Nagyon sok ilyen van - természetesen nem soroltam fel mindet - és egytől egyig mindegyiknek hatalmas rajongó táborral rendelkezik. Számomra az Árnyvadászok világa ilyen. Oké, imádom a Star Wars-t, élek-halok a Gyűrűk Uráért, a Marvel filmek hatására pedig el akarom olvasni a képregényeket is, de egyik sem vonzott be annyira, mint a a nefilimek és az alvilágiak története. Azt azonban el kell ismernem, hogy sem most, sem később nem lesz olyan mértékben kidolgozva, mint a Star Wars. De egy Harry Potter szintet azért már elért.
Ahogy általában a világokban, úgy itt is minden egyes karakternek a főszereplőkön kívül van története. Miután elolvastam a Pokoli szerkezetek trilógiát, és a Mennyei tűz városában megláttam azt a nevet, hogy Blackthorn, nagyokat ugráltam ültömben. Minden egyes szál összefonódik sorozatonként, és az ilyet élvezet olvasni. De most térjünk ki a különböző termékekre.

I. A film
Igen, okkal nem a könyvekkel kezdtem.
Amikor megnéztem a filmet, három barátomnál voltam. Akkor pont ketten tartózkodtak egy helyiségben velem. Az első fél órában megunták azt, hogy DEEZNEMISÍGYVOLT!! meg MIAZISTENEZ??? felkiáltásokból. Kulturált emberek módjára meg lettem kérve (maradj már csendben a francba, csak nézd azt a szart), így figyelembe véve kérésüket, áttértem másik módszerre. Az ujjaim hamar utat találtak egyik haverom nyakára és úgy rázogattam. Azt hiszem, ezzel mindent leírtam azzal kapcsolatban, hogy mennyire felidegesített a film.
De mi volt az, ami ennyire felidegesített?


1. A logikátlanság.
Ami a könyvben teljesen érthető volt, az a filmben annyira már nem. Értem ez alatt például azt a jelenetet, mikor a csók után Clary és Jace visszamennek és az ajtón kirobban Simon. Jace pedig szó szerint idéz a könyvből.
Legközelebb szólhatnál, hogy már van egy fiú az ágyadban. 
Ez pedig azért sem jogos, sőt, marhaság is, mert Clary-nek a könyvben egy saját szobája volt az Intézetben, így indokolt Jace vádaskodása. De a filmben egy betegszobában lett elszállásolva, Simon-nal egyetemben. Simon csak ott volt, ahol ők elszállásolták.

2. A történet 
Amit a könyvben nagyon szépek kifejtettek, azt a filmben összehányták. Ez tényleg azért készült, mert hatalmas rajongó tábora van, és ez sok bevételt ígért. A többi az alkotót nem érdekelte. És ez szomorú, mert lett volna értelme képernyőre vinni.
Illetve egy történeti baki. A filmben Hodge veti fel Valentine-nak, hogy mondja azt Clary-nek és Jace-nek, hogy ők valójában testvérek. Ő az átverésre utalt, amivel már csak azért is problémák vannak, mert a Kör tagjai sem tudták, hogy Jace valójában nem Valentine fia. Konkrétan senki nem tudta. Akkor Hodge mégis hogyan tudta az átverést felvetni?

3. A szereplők
A legnagyobb problémám a szereplőkkel kapcsolatban Valentinte Morgenstern volt. Magát a színészt imádom, odáig vagyok az általa alakított Dracula-ért, de röhejes volt Valentine-ként. Egyszerűen túl fiatal ehhez a karakterhez. Pláne, ha Clary anyjához nézzük. Én azt hittem, hogy egyidősek voltak körülbelül, vagy ha nem is, Valentine idősebb, de külsőre inkább Jocelyn vagy hat évvel idősebb tűnik mellette. A másik, hogy emiatt a fiatalos külső miatt nem tudtam komolyan venni. Nem tartottam, nem tudtam félni tőle. Nem volt tekintélyt parancsoló megjelenése, holott Valeninte Morgenstern teljesen mindegy, hogy jó vagy rossz, de ő márpedig magára vonzza mindenki figyelmét (nem a külseje miatt).
Ezenfelül Alec-kel és Isabelle-lel sem tudtam igazán kijönni, de ezek inkább kis aprócska szurkálódások. Lényegében mindkettejüket jobban el tudtam volna fogadni, ha magasabbak, Izzy-t pedig jóvalta nőiesebbként.

És mi volt az, ami tetszett?

1. A csók jelenet határozottan tetszett. Nagyon szépen meg volt csinálva a színhely, a hangulat hozzá (a vizet még a könyvben is enyhén szólva klisének éreztem), és amikor megláttam magát a csókot,
hát én eldobtam az agyam. Később vagy hatszor újranéztem azt a részt, annyira nem tudtam elhinni. Barátnőmet is meginterjúvoltam, aki sokkal több filmet néz, mint én, és ő is azon a véleményen volt, hogy végre egy igazi csók.
2. A Néma Testvérek. Ne kérdezzétek, miért, de imádtam őket.
3. A végén az, amikor Clary takarít a lakásban, megjelenik Jace és cukkolja, hogy mondén, Clary utána megy, hogy kikérje magának, aztán meglátja Jace-t a motoron, aki ott várt rá... halál cuki. Imádtam azt a jelenetet.
4. Ha jól emlékszem, Jocelyn végig ott volt az Intézetben elrejtve, csak senki nem vette észre. Szeretem az ilyeneket, mert igen, az emberek ennyire vakok. Ha egy pizzát akarnék elrejteni az egyik barátom elöl, egy pizzásdobozban fogom elrejteni, amit a hűtő tetejére rakok, mert eszébe nem jutna. De ha Valentine magával vitte, akkor ez pont törlődik.
5. Magnus Bane. Minden porcikája. Csak felidézem, és máris mosolygok.


II. A sorozat
Eléggé kétkedve fogadtam a hírét. Ahogy egyre több pletykát hallottam róla, felmerült bennem a kérdés: mit hagytak meg az alaptörténetből? Ugyanaz lett a sorsa, mint a Hívószám 1-800 sorozaté?
A sorozatnak már van értelme, hisz a filmekben nem lehet úgy kialakítani egy világot, ahogy azt az író megálmodta. Ettől függetlenül nagyon tartok tőle.
Mik azok, amiért várom?

1. Valentine Morgenstern. Alan Van Sprang szerepeltetése a legjobb dolog, ami a sorozattal történhetett. Ő játssza a Reign-ben a királyt, és engem teljesen bevonzott. Ő szerintem tökéletes Valentine lesz.
Nem vagyok hajlandó még az új Magnus-t ide beilleszteni. 
2. Kor. Mindenki idősebb lesz. HÁLA AZ ÉGNEK. A koruk valójában nem sokat dob a latba (oké, kivéve az árnyvadászoknál), de sokkal hihetőbb így. Most komolyan, 15 és 17 évesek mentik meg a világot? Ez a plusz 2-3 év azért jelent valamicskét.
3. Malec alakulása. Tekintve, hogy ez egy sorozat lesz, reményeim szerint több Malec jelenetet kapunk, sűrűn piruló Alec-kel megfűszerezve.
4. Rajongás. Tekintve, hogy imádom az Árnyvadászok világát, teljesen mindegy, hogy fog szuperálni a sorozat, akkor is megnézem. Mert Shadowhunters.
5. Kíváncsiság. Érdekel, hogy mit hoznak ki belőle, nah. :D

Mi az, amiért nem várom, illetve, amit nem vagyok hajlandó elfogadni?

1. MAGNUS BANE!!
2. Luke Garroway.Luke a filmben az egyik olyan karakter lett, akit nagyon eltaláltak. Itt pedig egy rendőrt csinálnak belőle. Emlékezzetek vissza, saját elmondása szerint nem akar feltűnést kelteni. Ezért is nyitott egy könyvesboltot. A sorozatban pedig rendőr lesz. EGY RENDŐR! Ezek után, ha inkognitóban akarom leélni az életemet, elmegyek politikusnak. HÁTHA NEM VESZ ÉSZRE ENGEM SENKI!
3. Clary haja. Nem létezik ennyire narancssárga haj. Barátnőmnek is eszméletlen világos vörös haja van, de nem narancssárga. Annyira természetellenes, annyira paróka hatású. Meg még az is közre játszik az új Clary iránti ellenszenvemnek, hogy ez a színésznő egy cicababa. Lily Collins-szal semmi bajom nem volt, ő sokkal inkább hasonlított Clary karakteréhez.
4. MI AZ, HOGY CLARY-NEK VAN EGY BARÁTNŐJE, AKIT DOROTHEA-NAK HÍVNAK? Clary pont azért nem tud mihez kezdeni Isabelle-lel, mert egy lánybarátja sincsen és nem tudja, hogy kell őket kezelni. Ezért jönnek ki olyan nehezen egymással.

Elnézést, hogy a végére így felhúztam magam, de a sorozatbéli változtatások kifejezetten hergelő típusúak. Nem is minden problémámat mondtam el ezzel kapcsolatban.
Mindezektől függetlenül már nagyon várom a sorozatot és megpróbálok jóképpel a képernyő elé ülni és úgy végignézni az első részt.

Így összességében mi a véleményem az adoptált termék képernyőre viteléről?
Nagyon örülök mindkettőnek és szerintem van is értelmük. Persze, csak ha nem nézzük, hogy mit csináltak a filmmel. Nem titok, hogy marhára nem értek a filmekhez, de elnézve mondjuk a Marvel világát, vagy a Gyűrűk Urát vagy akármilyen szörnyes horrort, az Árnyvadászok históriája könnyen kivitelezhető lenne. Így igenis azt mondom, hogy a képernyőn a helyük, ők is megérdemlik, hogy azok az emberek, akik nem szeretnek olvasni, megismerjék a világukat. Viszont a történetük sajnos rossz kezekbe került, így a film egy hatalmas nagy csalódás lett a legtöbb rajongó számára (egy-két elemet leszámítva - néhányuknál kevesebb, néhányuknál több), a januárban induló TV sorozat pedig ennek a reménynek felélesztésére ad bizalmat. És én is ezért leszek hajlandó megnézni - hisz minden negatívuma ellenére, ami a pletykákban szerepel, még adhat egy érdekes és értékelhető történetet szeretett Árnyvadászainknak.

És akkor jöjjenek a könyvek.
Egy következő bejegyzésben. Ez már így is hosszú lesz, és lesz oda még írva néhány dolog, a lényeg meg pláne oda lesz írva. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése