2015. december 17., csütörtök

Shadowhunters' World for me | Books

Sziasztok!

Íme a folytatása a filmes és a sorozatos bejegyzésemnek az Árnyvadászokról. Itt most csak a könyvekről fogok beszélni, illetve olyan újat is mondok, amit én nagyjából egy hónapja tudtam meg, de szerintem mindenki más hamarabb tudott róla. :D Nem baj, jobb később mint soha, és legalább még "időben" észrevettem. :3




Mint az előző bejegyzésben is írtam, számomra az Árnyvadászok világa olyan, mint másoknak a Star Wars mondjuk. És az egész a könyvekkel kezdődött.

Már 2014 augusztusában megszereztem az első két részt, de csak négy hónappal később kerítettem rá sort, mikor is félve kézbe vettem és elmentem mosni. Attól a naptól kezdve, mikor elmentem kitisztítani a ruhámat, vittem magammal, és a gép lejárta előtt már fél órával ott csücsültem, hogy olvashassak. Igen, ez az átka annak, ha valaki vizsgaidőszakban kezd bele egy olyan könyvbe, ami már az első oldalnál megfog. Adott a kérdés: mégis miért rajongok én ennyire ezekért a könyvekért.

Tipikus young adult sztori.
Tipikus romantikus történet.
Tipikus karakterek.
Klisék halmaza.
Nagyon jól megírt történet.
A karakterek képesek a változásra.
Minden sorozat egy-egy eseménye, vagy akár karaktere összekapcsolja őket. (És most ne számítsuk bele Magnus Bane-t.)

Pro és kontra, lehetne érveket felsorakoztatni, de az Árnyvadász történetek sablonosságuk és kiszámíthatóságuk ellenére is egy... viszonylag komoly, összetett világgal rendelkezik, a fiatalok számára. Amivel nincs is baj, hisz mégis csak ez a célcsoportja.

Ahogy tudjátok, hazánkban A Végzet Ereklyéi (TMI), a Pokoli szerkezetek trilógia (TID) és a Magnus Bane krónikái jelentek meg teljes egészében, míg A történetek az Árnyvadász Akadémiáról melléksorozatának csak az első öt része jelent meg. Cassie ezeken felül is készül más sorozatokkal, ugyanebből a világból. Kronológiai sorrendben:

The Last Hours

  • Chain of Gold 

Amennyire Lucie Herondale emlékszik,a Herondale család átvonult a Blackthorn család birtokára.

Borzasztó, hogy Tatiana Blackthorn, a család matriarchája, ahogy Lucie apja,Will Herondale mondta,mindig is "őrült volt,mint egy teáskannában rekedt egér". Azóta a nap óta, hogy Tatiana apja, Benedict Lightwood megölte a férjét és apját is megölte egy csapat árnyvadász, köztük mindkét bátyja, Tatiana égő haragot táplált a London-i Intézet és annak lakói ellen különösen Will, Tessa és a gyerekeik, Lucie és testvére, James iránt.
  • Chain of Iron
  • Chain of Thorns
The Dark Artificies

  • Lady Midnight

Los Angeles. Már öt év telt el A Végzet Ereklyéi eseményei óta, amikor a nephilimek a feledés küszöbén álltak és Emma Cairstairs árnyvadász elvesztette a szüleit. Miután gyermekként szemtanúja volt a vérnek és erőszaknak, Emma annak szentelte az életét, hogy kitalálja pontosan, mi ölte meg a szüleit, és bosszút álljon.

Felnőve a Los Angeles-i Intézetben a Blackthorn családdal, Emma és a legjobb barátja, Julian Blackthorn, parabataiok lettek. A sorozatgyilkosságok a városban felkelti a figyelmét – úgy tűnt, az elkövetők leírása megegyezik halott szüleiével. Lehet, hogy ugyanaz a gyilkos? És a figyelmét nem csak ez keltette fel: ezzel egy időben gyilkolják az alvilágiakat is. A Tündérek Udvara egyességet köt az Intézettel: ha a Blackthorn család és Emma a nyomára jár a gyilkosságoknak, ők visszaadják Mark Blackthorn-t. A csapda: csak két hetük van megtalálni a gyilkosokat. Máskülönben háború veszi kezdetét a tündérek és a nephilimek között.

Az Intézet árnyvadászainak versenyeznie kell az idővel, hogy elkapják a gyilkost, még akkor is, ha nyomozásuk során hozzájuk közel állók válnak gyanússá. Mindemellett Emma beleszeretett az egyetlen olyan emberbe, akibe az Árnyvadász Törvények tiltják. Emma-nak meg kell tanulnia bízni az eszében és a szívében, ahogy felfedez egy démoni összeesküvést a boszorkánymesterek által vezetett Susnet Strip-i éjszakai kluboktól a Santa Monica-i strandokig.

  • Lord of Shadows
  • The Queen of Air and Darkness

The Wicked Powers - na már most, ehhez még nincs semmi ismertető, így a GoodReads-en található szöveget fordítottam le nektek ehhez. De ez is trilógia lesz.

Cassandra Clare azt mondta, hogy meg fog jelentetni még egy másik trilógiát az Árnyvadász világban a The Dark Artifices és a The Last Hours trilógiák után. Ebben két meleg karakter lesz a főszereplő. További információk folyamatban...

Cassandra Clare mesélt a további kötetek megírásáról az Árnyvadász Világban:

A terv jelen pillanatban öt teljes Árnyvadász sorozat. Nem tudom, hogy ezenfelül készítek-e más sorzatot az Árnyvadász világon belül. Nem tudom, miért pont öt – talán azért, mert az én legnagyobb irodalmi példaképem is Tamora Pierce volt és öt sorozatot készített a Tortall-hoz. J Talán úgy gondolom, hogy öt történetem van, amit el kell mesélnem ebből a világból. Talán elérek a végére és tovább akarom mesélni. Talán nem – van egy tartalékom más világhoz és történethez a fejemben; egyet épp írok is, a Magisterium-ot, de van egy csomó másik.

A szórakozás egy különleges fajtája,a történet megalkotásának folyamata a kitalált világokban,mert te magad írod a szabályokat,összekötheted vagy megszegheted őket.Kreálni tudsz kapcsolatokat és történetet – Isabelle rubint nyaklánca visszanyúlik a Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale-hez. Aztán egy teljesen új világot újra tudsz alkotni. Például: egy újszülött csecsemő vagy egy elbűvölő ötéves? Mindkettő jó.

(Az öt Árnyvadász sorozat: A Végzet Ereklyéi, a Pokoli szerkezetek, The Last Hours, The Dark Artifices és nagyon messze a The Wicked Powers. Erről az egyről ne kérdezősködjetek még! Ez még túl messze van. Vannak más Árnyvadász projektek is, mint a Bane Krónikák és a grafikus novella a Kör-ről, jelenleg tervbe van véve még egy állomás és ez TST-ként ismert, de nem számítom ezeket bele: egyedül csak a könyv sorozatokat/trilógiákat számítom bele, amiket egymagam írtam.)

Nos, én nem tudom, ki hogy van vele, de én már sikongattam eleget a hír hallatán, de március 8-a sajnos még mindig lassan közeledik. És aznap még csak a Lady Midnight fog megjelenni, Amerikában. Mire az elkerül hozzánk... jobb esetben is fél év. Ismerve a kiadó aktuális dolgait (és ez alatt azt értem, hogy mindent csak ígérget, de nagyon sokat késnek vele), lehet még későbbi is lesz ez. De ha azt nézzük, hogy a Pokoli szerkezetek és a Végzet ereklyéi mennyit hozhattak nekik, mégis csak elképzelhető, hogy nem késnek vele. 

A megjelenési sorrendről még nincs semmi biztos hír, az egyedüli dátum, ami ismert, a Lady Midnight megjelenése, ami 2016. március 8. A többiről csak találgatások vannak, hisz a GoodReads-en is más van, és Cassie is műst mond. Bár én Cassie-nek jobban hiszek. Ő ebben a sorrendben tervezi kiadni:
2016 TDA 1
2017 TDA 2
? TLH 1
? TDA 3

Amint látjátok is fentebb, a Lady midnight-hoz már elkészült a borító is, ezzel a borítóval is mutatta be Cassie a könyvet a publikumnak. Csak nem találtam róla egy képet sem. Videóban meg nagyon homályos a kép. 

Nem tudom, hogy van-e még lehetőség, de a Lady Midnight first edition szintén tartalmaz kis plusz részletet, ami egy party-val kapcsolatos. Ha érdekel valakit, nyugodtan keressen rá, és rendeljen elő. Elviekben az Amazon-on is van, de ezt a gyűjtői kiadást sehol sem találtam. Mindenesetre, ha valaki megtalálta, megtenné, hogy elküldené nekem is a linket? *-* Oh, és fontos, a gyűjtői kiadás csak és kizárólag kemény kötésben van, és limitált számban kapható.

Hogyha szeretnétek napra készek lenni Cassie könyveivel kapcsolatban, ajánlom figyelmetekbe a tmblr-jét, nagyon sok mindent megoszt velük kapcsolatban. 

Források: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése