2015. október 26., hétfő

Mutasd a könyvespolcod!

Sziasztok!

Körül-belül egy hónapja egy kedves bloggerina keresett néhány önkéntes bloggert és több másik kedves molyt, akiket meginterjúvolhatna a könyveikkel kapcsolatban. Én is jelentkeztem, hogy szívesen válaszolnék a kérdéseire. Nagyjából két hete világra is jött a poszt, én sajnos csak utólag tudtam képet kapcsolni hozzá (egy hónapig nem tudtam hazajutni). És van egy olyan sanda gyanúm, hogy akiknek blogja van, már készítettek is erről az interjúról egy bejegyzést. Dehát ismertek na. :D Én mindig mindennel kések. :D
Az interjút itt találjátok: http://adrikonyvmoly.blogspot.hu/2015/10/mutasd-konyvespolcod.html




- Hány kötetet számlál a polcod?
A moly.hu-n csak 222 könyv szerepel, de közel 50 könyv nem szerepel ott fent, mert szótár, anyával közös könyv, vagy pedig utazási/ismeretterjesztő/segédkönyvek. Ezek a sajátok, ezen felül összesen közel 1500 könyvünk van otthon, amit bárki elolvashat (az otthoniak közül).


Erre a látványra szoktam felkelni. Jó érzés. De azóta ez a polc is tele van, sehogy sincs rajta már hely. Azért is ez az egyik kedvenc, mert ennek a tetején szoktam az illatos mécseseimet elfüstölgetni. A gyertyák és mécsesek kicsit még láthatóak is. 


- Ebből mennyi az olvasott és az olvasatlan?
80-100 (88-at számoltam össze, de valamiket biztos, hogy kihagytam) azok közül, amik jelenleg is megvannak, de rengeteget eladtam/elcseréltem/rukkoltam azok közül, amiket már olvastam. Többet többször is olvastam már. Emlékeim szerint jelenleg négyet olvasok, a többihez vagy csak hozzákezdtem és visszaraktam, mondván, később, vagy még nem volt rá időm.


- Milyen rendszer szerint vannak kipakolva?
A lehető legprimitívebb módon pakolom őket fel: két polcom van, a kis kedvencemen vannak azok, amiket az elmúlt két évben gyűjtöttem össze, itt szerző szerinti ABC sorrendet használok. Próbáltam kiadó szerint, de abba hamar belebuktam. A másik polcon sajnos kötöttebb a dolog, hisz van olyan polc, ahova mondjuk a Füst és csont leánya nem férne be, csak a kicsi Agatha Christie-k. Ott úgy pakolok, hogy ahova, ami fér. Ja, és van egy térelválasztóm. Oda a hosszú sorozatok kerülnek, mint az Anita Blake és A Végzet Ereklyéi+Pokoli szerkezetek+Magnus Bane. A harmadik pakknak pedig kitalálok valamit. 


Ez választja le a szobámat az olvasó sarkamtól. Az a sok doboz mellette az olvasó lámpa tartóm. :D A legfelső polcon találhatóak A Végzet Ereklyéi, Pokoli szerkezetek és a Magnus Bane krónikák. Tekintetbe véve, hogy Cassie új könyveken dolgozik Emma Carstairs főszereplésével, új helyet kell majd nekik találnom. Lent vannak az Anita Blake kötetek, mellette pedig a Tündérkrónikák, amik itt most még kölcsönben voltak. Azóta visszakerültek hozzám, az utolsó két rész kivételével.


- Mely könyvedre vagy a legbüszkébb?
Három ilyen könyvem is van. Az egyik a Távoli órák Kate Morton-tól. Erre azért vagyok büszke, mert akartam olyan könyvet, ami az enyém és anyué és nem Agatha Chrisite. A másik a Trónok harca George R. R. Martin-tól, hasonló okokból. A bátyám nagyon szereti a 2. vh-s könyveket, én viszont nem igazán és kevés dologban hasonlítunk. Ezért nagyon akartam valamit, ami közös bennünk, és a Trónok harca ilyen. A harmadik könyv egy Ken Follett könyv, a World withou end. Ez két okból is. Egyrészt, mert ez az első angol könyvem, amiben nincsenek magyar szavak (ergó nem olyan, hogy az egyik oldala angol, a másik magyar). A másik ok, pedig hasonló a többihez. Apával hasonló az érdeklődési körünk, mindketten szeretjük a történelmet, könyvekben pedig pláne. Neki pedig megvan ennek a könyvnek a magyar verzió, úgyhogy én megszereztem az angol verzióját, hogy nekem is meglegyen.


- Mely könyvet szerezted meg a legnehezebben?
Igazából nincs olyan könyvem, amit nehezen szereztem volna be. Minden könyvemnek van valami kis története, ami kedves számomra, de olyan, hogy nehezen szereztem be... nem, nincs olyan. Csak lassú volt a folyamat.


- Jelenleg melyik könyvet vagy könyveket szeretnéd megvenni és a polcodra helyezni?
Fú, hát… A napokban találtam ki, hogy a 2016-os év az idegen nyelvű könyvek éve lesz, így most leginkább angol nyelvű könyveket szeretnék beszerezni. Eddig, amiket kinéztem: The Hunger games box set, Divergent box set+Four, Looking fo alaska, All the light we cannot see, Beyond the Highland Mist, Burned, The Sin Eater's Daughter, Frigid. Jelenleg ezek vannak az angol nyelvűn, ami folyamatosan bővül. Magyar nyelvűek közül: A szél neve+A bölcs ember félelme, Négyes, A nővérem húga, Tizenkilenc perc, Az elfeledett kert, Napos oldal, Tövisek hercege, Tövisek császára, Karmazsin hadjárat, valamilyen Asimov könyv, Ne érints! és a Bartimeus sorozat. Szerintem ezek most a legvágyottabbak. update: azóta a Jodi Picoult könyvek, A szél neve és a Looking for Alaska is meglett


És ez a polc van az albérletemben. Azóta ezek is hazakerültek. Legfelül az álló könyvek az aktuális olvasmányaim voltak, a többit vagy hazavittem, vagy még várnak az olvasásra. Amik még most is itt vannak: Vörös lázadás, Az útvesztő, a Kör, Tövisek királya, Rettentő gyönyörűség, Álmatlanok, Prodigy, Oh boy! és hozzá került még a Mennyei tűz városa, mint aktuális olvasmány. 


- Milyen stílusú könyvek vannak nálad a legnagyobb részt?
Fantasy. A fantasy a kedvenc műfajom, ezen belül is a dark/urban fantasy. És kezd egyre több disztópikus regény is helyet kapni nálam.


- Milyen könyvektől válsz meg legkönnyebben?
Azok, amiket legszívesebben a falnak vágnék. Kivéve a Pokoli szerkezetek trilógia. Kell az egész Árnyvadász história. Ez az egy dolog menti meg.


- Van olyan könyved, ami több példányban is megvan?
Még nincs, de lesz. A Ne érints! az eredeti borítóval van meg, de az újjal is be akarom szerezni. Aztán a The Hunger Games és a Divergent trilógiák ugyebár két nyelvvel is meglesznek, valamint a Looking for Alaska-t is kétféle borítóval tervezem beszerezni. Biztos lesz még valamire, amire nem emlékszem. :D Illetve a közös könyvtárban vannak olyanok, amik kétszer vannak meg, mert apu is hozta, és anyu is hozta az övét.


Ezen a polcon vannak az anyával közös könyvek. Mint a többi polcon is, ezen sem könyvek vannak, tekintve, hogy nem tudom hova rakni a cuccaim. 


- Szíved szerint hogy rendeznéd el őket, ha lenne több helyed, több könyvespolcod?
A kedvenc sorozatokat és stand-alone könyveket biztos különválasztanám a többitől, kerülnének valami felszerelhető polcra. Biztos csinálnék egy kis olvasó zugot, egy fotellal/kanapéval, olvasó lámpával és soook-soook könyvvel. De az elrendezés ugyanaz lenne. Vagyok annyira retardált, hogy ne találjam meg a keresett könyvet, ha nem ABC sorrendben rakom fel őket.


Remélem tudok valamikor szerezni olyan bútort, ahova a sulis cuccaimat, ékszereimet, írószereket tudom rakni. A polcon kicsit káosz uralkodik, így jó lenne minél hamarabb. 
Szerintetek a kis térelválasztómban lévő üres helyekre milyen könyveket rakjak? Ajánlanátok valami jó hosszú, vagy csak Cassie könyveihez hasonlóan több sorozatos ám ugyanazon univerzumos történeteket? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése