2015. május 17., vasárnap

B. M. Grapes: Jóslatok hálójában

Sziasztok!

Azt hiszem, már ezer éve nem hoztam véleményt egy könyvről. Mármint EGY könyvről. @NFLGirl választott nekem egyet vagyis inkább egy párat, viszont ez az, amit ki szeretnék kicsit bővebben fejteni. Molyon nem szeretek hosszabban írni, úgyhogy ez most idekerül. :D. SPOILERT TARTALMAZ. HA NEM OLVASTAD, INKÁBB EZT A BEJEGYZÉST MOST HAGYD KI.




A történet lényegében annyi, hogy Ada Morne végzős a Hot Hill High-ban. Az első tanítási napon hatalmas nagy tömeg van a faliújság előtt, ahol egy Mai hírek névvel ellátott papír van kirakva. A meglepő a dologban, hogy nem az eddig megtörtént dolgokat írja le, hanem ami aznap történni fog. Ada és barátnője, Julie, és a sulielső, Jess, összefognak, hogy kiderítsék, ki ez a titokzatos JJ, aki minden áldott nap kifüggeszti az aznapi eseményeket, és amik félelmetes módon valóra is válnak.






 Véleményem
Az első 170 oldal kínszenvedés volt. Tetszett. De olyan könnyen elkalandoztam. Plusz még a névmemóriám se jó, így amikor 4/5 különböző monogramokat láttam, mindig vissza kellett lapoznom, hogy megtudjam az illető teljes nevét. És ez bosszantott. Utána viszont pörögtek a dolgok, tehát tegnap olyan 4-5 felem, később, lefeküdtem az ágyba, és reggel 5-kor csuktam be a könyvet, úgy, hogy csak az utolsó 3 fejezet maradt hátra. Szóval egy éjszaka alatt ledaráltam majdnem 400 oldalt és képtelen voltam letenni. EGY MAGYAR ÍRÓ KÖNYVÉT!!! Tudjátok, mekkora szó ez nálam? Alapjáraton nem szeretem a magyar írókat, még Spirit Bliss-szel is befürödtem, Vavyan Fable könyve sem megy úgy, ahogy én szeretném, de B. M. Grapes története egyszerűen letehetetlen. Oké, úgy a közepe táján már tudod, hogy ki kicsoda, de akkor is izgalmas.
Na, ez meg a másik. Vannak apróbb jelek. Ugyebár megjelent ez az SH. Első gyanúsított ki más lenne, mint Sandra? Nekem is ő volt az első. De az a fogalmazás, ahogy odamentek hozzá. Hogy nem esett le nekik egyből, hogy nem ő az? Ezek után egyből nem SH-ként szerepelt nálam, hanem JJ-ként. Tudott SH létezéséről, a jövőbelátásról, meg a többiről, úgyhogy elég nyilvánvaló, hogy vagy ő SH vagy JJ. Másik ok, amiért egy kicsit gyanús, hogy SENKI SEM szerepelt a becenevével. Még Michelle is MJ-ként szerepelt és nem MJJ-ként, holott neki két keresztneve van.
Ezek után jön a matek óra, ahol Mrs. Bennett Rhett-et faggatja a racionális és az irracionális számokról. Aztán elmondja, hogy sok irracionális dolog van a világban. ADA KÉPÉBE BÁMULVA! Hogy nem esett még le neked szívem a doloooog? Meg a név kutatás a titkárságon. Kideríti, hogy mi Mrs. Bennett leánykori neve. És ugyebár egy darab egyezés sincs az SH monogramra. Miért nem juto eszébe más alternatíva? Régies írás, a H úgy néz ki, mint a K. És ez mikor esik le neki? Jaj, meg a másik. Mondjuk ez a korokkal kapcsolatos. Ada és Daniel elmentek a Vivaldi-koncertre, ahol ott volt Sandra és Jonathan. Sandra pedig úgy beszél egy 19. századi hegedűművészről, mintha ismerné. Ha már minden természetfeletti dologba kapaszkodnak, ebbe miért nem? Pláne, amikor Jess-szel elkezdett úgy vitázni Napóleonról, mintha régi barátok lettek volna. Egy iciripicirit sem gyanús ez neked, drágám?
Amiért viszont nagyon nem haladtam a történettel, az maga Ada volt. Rég olvastam ilyen idegesítő főszereplőn bármit is. Pont manapság olvastam a No és én-t, ahol Lou 13 éves és egy zseni. Igaz, Ada nem zseni, de nagyon okos, osztályelső is, ha jól emlékszem, de nem okosabb Jess-nél. Ada nagyzolása és beképzeltsége iszonyatosan durva. Amikor Lou mondta, hogy nagyon sok dolgot tud, szinte mindent, az ténymegállapítás volt. Ada úgy hozta fel mindig, hogy ő mennyire okos matekból, és hogy mennyire tud sakkozni - ÉS AZ APJA MENNYIRE NEM ÍGY NEM FOG VELE JÁTSZANI!!!! -, hogy arról sütött, hogy nekem most elébe kell járulnom egy csokor virággal, bonbon csokival és vegyek neki és az újdonsült szerelmének két jegyet egy Vivaldi koncertre.
Miután kiderültek itt a dolgok, hogy Sandra igazából egy energiavámpír, és a fiúk energiáit akarja lecsapolni, és hogy Aaron-nek már 66 évesnek kell lennie, Jonathan meg 70 körül valljuk be... mióta megjelent az a kép Mrs. Bennett asztalán, mindenki tudta az igazságot a korral kapcsolatban, felmerült bennem két kérdés. KI HÁNY ÉVES? KI KICSODA? Mert nekem nagyon nem volt egyértelmű néhány dolog. Például az, hogy Mrs. Bennett honnan a jó égből tudja megjósolni a jövőt? Megkapta a könyvet és slussz-passz? Ennyi? Alles zusammen? Komolyan?

Szereplők
A szereplők közül nagyon keveset tudtam megszeretni. Konkrétan csak Jess-t szerettem meg. Rhettet is bírtam, még az elején, mielőtt még udvarolni kezdett Ada-nak. A seriffet meg sajnáltam. Hosszú évekig semmi. Majd egyszer csak: kedden gyilkossági kísérlet Ada ellen az erkélyen; szerdán Mrs. Bennet majdnem bent ég az irodájában; csütörtökön a fürdő jelent Michelle-lel és Wendy-vel ÉS egy halott idős ember a parkban; következő héten kedden Jess motorbalesetet szenved. Meg ugyebár az is, hogy leszakad a plafon. Nem értem, miért nem kapott idegösszeomlást.
Ada-t nagyon utáltam. Nagyon irritáló. Először utálja Danielt a múltbéli dolgokért, de aztán meglátja, hogy milyen jól néz ki, és elkezd csorogni a nyála utána. Aztán visszavesz magából, mert eszébe jut a múlt, de óvatosan még azért nyáladzik. Majd Daniel tisztázza magát, és már halálosan szerelmes, mert milyen jól néz ki. Ahogy megváltozott külsőre, a régi idegesítő tulajdonságai egycsapásra vonzóak lettek. Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Meg hogy nem hajlandó az apjával sakkozni, mert az nem tud. Oké. Egy dolgot szeretnék itt elmondani. AKKOR A GYEREKEDDEL SE AKARJ SEMMIT SE JÁTSZANI, MERT NEM TUDJA, HOGY HOGY KELL. Hogy mi? Utálni Ada karakterét? Ki? Éééén?! Ugyan, hova gondoltok!
A vicces, hogy a többi karakterről semmi véleményem nincs. Vannak, hogy legyenek.

Összegzés
Borító: 5*/5 Mi más? Imádom a borítóját
Történet: 3,799/5 Vagy valami ilyesmi. 4-et biztosan nem tudok ráadni. A fentebb említett okokon kívül még van egy pont, ami nagyon kihúztam nálam a bicskát. Az a természetfeletti lények szóbahozása. Ez az energiavámpír teljesen elfogadható dolog. Meg a jóslás. Mivel ezek inkább ilyen hatodik érzék félék. De hogy az istenbe kell belekeverni a vérszívó vámpírokat, a vérfarkasokat meg a társaikat? Az már nem különleges képesség, az már komoly haderő! Inkább nem is mondok többet, mert elkezd lefele esni az értékelése... Oké, azért legyen egy kis pozitívum is: tényleg lehet vele haladni, ha egyszer beszippant, akkor nehézkesen jutsz ki. Mert azért érdekes, na! :D
Szereplők: 2/5 Csak Jess-ért, Aaron-ért... meg talán egy kicsit Daniel-ért, Julie-ért és Rhett-ért. De csak egy pirinyót.

Legközelebb egy book tag-gel szeretnék jönni, de még nem jutottam döntésre, hogy melyik legye az.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése