2015. április 14., kedd

Könyvtár Book Tag

Sziasztok!

Most volt egy egyhetes szünetem, és mennyi időm volt? Na mennyi? Naná, hogy semmi! Ezért elnézést kérek, hogy nem jelentkeztem semmilyen új bejegyzéssel, de szerdától egészen tegnapig egész sűrűn voltam betáblázva. :( Azt a havi olvasósat is megcsinálom majd, de ezek szerint nem a márciussal fogom kezdeni. Pedig milyen jókat olvastam.... és milyen jól kiakadtam az Origin-en.... és nem a jó értelemben...
Mindegy is, most egy book tag-gel jövök inkább, ez pedig a Könyvtár book tag, aminek az eredtijét ITTTTTTTTTTT találhatjátok.




1. Könyvtár vagy könyvesbolt? Indokold! 
+Melyik kedvenc karaktered tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?

Könyvesbolt. Ugyanis jobban szeretem, ha a kiválasztott könyv az ENYÉM. Az ÉN polcomon tudhatom. Igen, kicsit birtokló típus vagyok...

+ Mac végülis egy könyvesboltban dolgozik, de ettől függetlenül ugyanúgy el tudom képzelni könyvtárosnak is. Szerintem tetszene neki az is.

2. Milyen gyakran jársz könyvtárban? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?
+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?

Gyerekként elég sűrűn, kéthetente kb. De akkor nem is volt ennyi könyvem. Manapság nagyon sok olvasatlan könyvem van, így nem szükséges, hogy könyvtárba járjak. Ja, meg amiket kihozok, rendszerint vagy csak elkezdem, de nem fejezem be, vagy bele se kezdek és úgy viszem vissza. Nincs meg a varázsa, ha tudom, hogy csak kölcsönben van.

+He. He. Kat. Ki más? :D

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó felejtett a lapok között? Ha igen, mit?
+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?

Könyvtári könyvekben nem igazán, de a japán vásáron a könyvekben rendszerint van valami cetli. Ennek anyum azért örült, mert azt még ő is el tudja olvasni. Ugyanis magyarul írtak rá.

+ Fú, ez egy nagyon nehéz kérdés. Ha választanom kéne, akkor azt mondanám, hogy a Fevers/TÜndérkrónikákból Barronst és csapatát, vagy az Unseelie királyt, külön a... darabjaival? Szóval azoakt az egyéneket, akik vigyáztak Macre. A szépfiú, a tesi tanár, meg a többi. Ezeket nagyon szépen meglehetne csinálni.

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal? Szokott neked könyveket ajánlani?
+Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Yepp. Az otthoniban. Ugyanis aki a gyerekkönyvtárban dolgozik, már gyerekkorom óta ismer és gimis évfolyamtársam édesanyja. A kolléganője pedig anyum kollégájának a felesége, akivel túra és városismereti versenyeken mindig egy csapatot alkotnak, és ezeken a versenyeken rendszerint találkozok vele. A felnőttben pedig csak egy valakivel. Ő az egykori kosaras csapattársam édesanyja. És nem, nem szoktak ajánlani könyvet. Én nagyon szeretem a dark és urban fantasyt, a disztópiákat, ők meg nem igazán.

+ Ilyen nincs. Ugyanis van olyan barátnőm is, akivel amúgy annyi közös van bennünk, hogy olvasunk, de mindketten teljes más műfajban. És mégis nagyon jól kijövünk. Most jövök rá, hogy azokkal jövök ki a legjobban, akikkel semmilyen közös nincs bennünk...

5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt? 
+Ki az a karakter, aki mostanában a legjobban idegesített, és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Igen, Baján a gyerekkönyvtár. Részben a könyvek végett. Nem egy nagy és friss könyvtár, de neki köszönhetek nagyon sok könyves élményt, ami nélkül nem tudom, hogy mikor kezdek neki újra az olvasásnak. És amúgy is terveztem a nyáron visszamenni oda és kihozni néhány könyvet. :D Amúgy is gyerek vagyok még! :D Lassan 21 évesen.

+ TESSA GRAY! A második kötet közepe felé elvesztettem mindenféle tiszteletemet az irányába. Még egy ilyen idegesítő libát... Amit művel, az egyszerűen felháborító. És ő lenne a főhős? Az, akinek példaképnek kéne lennie? Ez most ugye csak egy rossz vicc?! Jessamine-t meg alapból nem vinném,, hiába ő a legidegesítőbb karakter az egész trilógiában.

6. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A te lakóhelyeden, vagy környezetedben működik könyvmegálló? Kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?
+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban? 

Bevallom, ötletem sem volt, hogy mi ez. Úgyhogy utánanéztem. És rájöttem, hogy nálunk van ilyen! Már több éve. De Pesten még sehol nem láttam. Még nem próbáltam, mert vagy iszonyatosan rossz állapotú könyv volt és nem is igazán tetszett, vagy csak nem igazán az én műfajom volt. Nekem nagyon tetszik ez a kezdeményezés, ugyanis nekem is vannak olyan ismerőseim, akik nem engedhetik meg maguknak csillagászati összegekért a könyveket, és ha találnak valami fogukra valót, akkor innen legalább ingyenesen hozzá tudnak jutni.

+ Ilyen nincs. Hangulattól függ, hogy épp melyik könyvet szeretném a legjobban, és mindig lesz más, aminek akkor épp szívesen örülnék. De mondjuk egy Anna Karenina nem esne rosszul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése