2015. február 28., szombat

The Olympus Book Tag


Sziasztok!

Gyerekkorom óta nagyon szeretem a mitológiákat, irodalom órákon talán ez volt az, amit a legjobban tudtam. A görög mitológiát pedig mindig is jobban bírtam a rómainál. Így nem csoda, hogy én is neki láttam ennek a book tag-nek. Örömömre pedig pont a Kis Könyves Bloggerekkel lett ez egy újabb közös posztunk. 

Az eredeti book tag-et itt olvashatjátok.



Zeusz 
az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura



Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz

Az eddigi kedvenc vezetőm Colum MacKenzie az Outlander-ből... Valamilyen szinten nyomorék és mégis van egy komplett klánja, mindenki hallgat rá. Nah, ezt múljátok felül!



Héra - A házasságot és a születést védelmező istennő



Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál


Öhm. Tündérkrónikákból hoznám inkább a szülőket. Mármint A Lane szülőket, nem az O'Malley házasságot. Meg gyereknevelést. Mindegy. Hogy miért? Spoiler következik. Mert mégha nem is a sajátjaik voltak, sem Alina, sem Mac nem az ő lányuk voltak, tisztességesen felnevelték őket. Tudták jól, hogy az egyikük pusztulást hoz a világra, mégis összefogtak, és rendes gyereket neveltek fel. Amikoraz egyikőjük összeomlott, ott volt a másik, hogy életben tartsa. A legnagyobb bajban derül ki mindig, hogy ki a legjobb és legnagyszerűbb társ. Ők pedig még ennél is többek voltak. 



Démétér - A földművelés és a termékenység istennője



Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis ahol idegesített a gyerekkarakter

He. He. Hamvak. Már nem is emlékszem a kislány nevére. De hogy én hogy meg tudtam volna fojtani egy kanál vízbe. Bár a történet haladtával egyre elviselhetőbb lett de ugyanez már nem mondható el a főszereplőról, aki meg egyre irritálóbb.



Poszeidón - A tenger és a földrengések istene



Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad

Egy dolgot itt és most leszögeznék. Poszedión. TE VAGY A KIRÁÁÁÁÁÁÁÁÁLY!!!
Na, jöhet a feladat.
Valójában nincsen. Ugyanis nem szokásom ilyet olvasni. De ha egy történeten elkapna a sírás, akkor csak egy okból nem sírok: annyira borzalmas az egész, hogy egy sírás nem segítene a dolgon. Például Angelique története. Annyira sajnáltam, ki akartam onnan menteni, de tudtam, hogy a sírás nem segítene, és nem is sírtam. Pedig ez megérdemelte volna. 



Dionüszosz - A bor és a mámor megtestesítője, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott



Egy könyv, ami mellett nem tudtad volna megállni, hogy ne egyél/igyál 

Ezzel csak két problémám van. Egy evés, és egy ivás.
Az evéssel az, hogy vagy elfelejtek enni, vagy nem fogok enni, mert akkor kizökkenek az élményből, vagy nassolok valamit. De olyan, hogy ami mellett ne tudtam volna megállni, nincs. Teljes mértékben hangulatfüggő.
Az ivással a probléma az, hogy én nagyon durván gyorsan kiszáradok. Szóval folyamatosan innom kell, így minden könyv alatt iszok. Megint csak nem tudok mondani semmit.



Apolló - A Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészet és az íjászat mestere



Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyéktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni

Stephen King: Ragyogás. Inkább nem idézem fel, olvassátok el. 



Artemisz - A Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket



Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé

Először Mac jutott eszembe. Aztán rájöttem, hogy van egy nála is nagyobb badass. Méghozzá Anita Blake. Hogy ő hogy osztogatta a taslikat... Neki még az ajtót se nyissa ki senki sem, akinek drága a becsülete! :D



Pallasz Athéné - A bölcsesség és az igazságosság istennője



Egy könyv, ami teljesen csőbe tudott húzni téged,  hogy aztán a végén egy nagyot koppanhass

Hm. KMM - Rossz Hold kelt fel. Komolyan kibuktam a végén. Pláne, ha az ember tudja, hogy kiről van szó...



Hermész - Az istenek hírnöke, a pásztorok, az utazók, a kereskedők istene, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője



Egy könyv, ami elviselhetetlen vágat ébresztett benned az utazásra

Nekem nagy mániám az utazás, így ezt csak nem sző szerint értelmezve tudom megválaszolni. És erre szintén a Tündérkrónikákat tudom felhozni. Tudom, hogy nincs benne semmi különleges, de bennem annyira felkeltette az érdeklődést Dublin és Írország iránt, hogy Erasmuson is gondolkozok.



Héphaisztosz - Az istenek kovácsa, a tűz és a vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője



Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál

Az irón. Gondolkodás nélkül. Sokkal hatásosabb, mint a műtétek meg a gyógyszerek.



Árész - A háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője



A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál

A kedvenc harci jeleneteim megint csak az Anita Blake könyvekben vannak. Illetve emlékezetesnek Stephen King Ragyogásában lévő jelenet, amikor az apa felett a szálloda átveszi az irányítást, és gyilkolásba kezd. Na, az egy nagyon durva jelenet.



Aphrodíté - A szerelem és a szépség istennője



A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál

Lehet, hogy csak a könyv alapköve miatt, ami a varázslat, de nekem a két főszereplő, Ceila és Marco szerelmi története olyan gyönyörűszépségesenvarázslatos volt. Kevés ilyen szépet olvastam eddig. 



Hádész - Az alvilág ura



Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ

Juj, de nagyon sok van. És ezzel szerintem nem csak én vagyok így. De hogy csak néhány mondjak:
A mostoha a Cinder-ből.
Az apa az Éjsötét árnyékból
Alice a Gyönyörű bajkeverőből
Az anya a Ragyogásból
Celia apja az Éjszakai cirkuszból



Hesztia - A családi tűzhely istennője


Nevezz meg egy helyet, ahova szívesen beköltöznél

Öhm... hát, ilyet szerintem nem igazán tudok mondani. Ja, de. Maga az éjszakai cirkusz. Nem hinném, hogy az csak látogatóként lenne izgalmas. Hiába  élnék ott és ismerném az előadókat, akkor is lenyűgözne mindaz, ami a cirkusz. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése